torsdag 28 oktober 2010

mitt fokus

Mitt fokus kommer att handla om läraren i rummet. Min dokumentation är så spridd och är mest om mina egna tankar och funderingar som lätt svävar iväg till oanade höjder. Men lärarens närvaro genomsyrar mycket mycket av mina praktik-veckor. Lärarens NÄRVARO i klassrummet är viktigare än att springa och hämta div papper och utskrifter. När eleverna har frågor måste de få svar. Får dom inga svar bli de ofokuserade, stökiga och stör alla andra vilket resulterar i stress och en totalt meningslös lektion. Nu återstår bara att se om jag kan förmedla detta med hjälp av en imovie-film.
Det återstår att se...

Hur den än slutar så är jag väldigt nöjd med mina praktikveckor. Jag har överskådat mycket som rör bild-lälraryrket till, och därför har det varit svårt att sammanfatta detta i en liten film, som dessutom ska ha en viss ingång och frågställning. Det som rör sig i mitt huvud är så mycket lättare att tänka än att få ut i en visuell film... mitt matrial är undermåligt (märker jag nu) men jag ska göra mitt bästa, skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar